Ingewijd

Zonder categorie

Gisteren ontwikkelde ik mijn eerst filmpje in mijn doka-badkamer. Na een paar uur kreeg ik het ijskoude water toch op temperatuur en kon het afdrukken beginnen. Het is een gestuntel, geknoei en geknutsel maar als je de routine er in krijgt ga je er van houden.

Ik vraag me af hoe lang ik de producten zo in de baden kan laten staan voor ze uitgewerkt zijn. (Wie weet meer?)

 pompidou.jpg

paris-nuit.jpg

museum.jpg

4 gedachtes over “Ingewijd

  1. HEj!

    Papierontwikkelaar is goed voor 24 uur, dus voor ene keer eigenlijk🙂 Fix blijft verdund een tweetal weken goed (er staat een week op de verpakking, maar 2 weken gaat zeker, en waarschijnlijk ook wel langer), en stopbad weet ik niet, bij mij werkt mijn eerste 2 liter nog steeds (daarnet nog filmpje mee ontwikkeld), er staat op die fles “tot hij blauw kleurt” en hij ziet er nog steeds vuil-geel uit, dus ja🙂.

    Die Parijsfoto heeft zoiets begin 20e eeuws🙂 is wel mooi.

  2. Hey ,

    Heb je de producten al verdund ? En hoeveel hoeveelheden heb je ervan ?
    Als je het al gebruikt hebt , dan raad ik je aan het niet zolang te gebruik , papierontwikkelaar misschien een dag , de andere producten misschien een tweetal weken.

    Als je bedoelt producten op zich , die je dus al verdund hebt , als je ze op een niet lichte plek houdt , een jaar ongeveer .

    Oja het hangt , dacht ik toch , af van het merk eveneens ( ilford is hierin een goed merk , amaloco ofzo niet echt )

    ( en leuke fotos trouwens )

  3. Hee!
    Graag wil ik een doka maken in mijn badkamer. Hij is wel maar klein. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken??
    Alvast bedankt!

  4. Mijn doka is vrij mini. Teken eerst een plannetje uit waar alles moet komen. Zet de baden bij de pombak en de vergroter aan de overkant. Boven de wc is een opklapbare legplank waar ik nog baden kan opzetten. De ramen heb ik verduisterd met lichtdichte gordijnen en kleefstrips. Ik heb nog een gwone lamp om mijn prints te bekijken en een rode lamp om te ontwikkelen.
    Veel succes🙂

Geef een reactie

