Vakantie

Zonder categorie

Wat haat ik vakanties midden in het schooljaar, ik verveel me steevast te pletter. “Ga eens foto’s gaan trekken, het is mooi weer”, ja ok maar het idee van verveling is dat er wel massa’s dingen zijn om te doen maar dat je ze voor morgen bewaart omdat je vandaag wel wat beter kan uitvinden…of niet.

Toch wel, uitkijken naar de grote vakantie! Reisjes voorbereiden! Vorige zomer volgde ik een curus fotografie in Firenze. Ik wou de manier van lesgeven eens vergelijken met die bij ons op school. Uiteindelijk heb ik weinig bijgeleerd qua fotografie maar het was wel een schitterende ervaring. Koinè geeft lessen Italiaans aan internationale studenten maar je kan er ook andere cursussen volgen, zoals schilderen, zeilen en dus ook fotografie. Zij zorgen voor een appartementje dat je deelt met andere internationale studenten en via de organisatie kan je ook aan culturele activiteiten deelnemen.
Aan dit maandje zonnige zuiden heb ik twee goede vrienden overgehouden, eentje in Parijs en eentje in Australië. Dan moet je die uiteraard eens gaan bezoeken:) Parijs was niet zo ver, Australië wordt lastiger (en duurder). De enige organisatie die een soort jongeren-groepsreis aanbied is Contiki. Niet toevallig is dit ook de organisatie waarmee de vriendin uit Australië een reis door Europa maakte, het word dus aanbevolen.

Om de prijs een beetje te kunnen drukken vraag ik me af of het niet mogelijk zou zijn om voor een reismagazine foto’ s te gaan maken. Dat is waarschijnlijk een waanzinnig idee, maar ik zou het toch eens willen proberen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Geef een reactie

