Lens kapot?

Zonder categorie

O nee toch, het kan niet waar zijn… Ik denk dat er wat scheelt met mijn lens. Alle foto’s die zijn scherpgesteld op oneindig zijn onscherp! Het is een 17-85 lens van Canon met autofocus. Zonder automatische scherpstelling kan ik ook niet fotograferen want dan zie ik niet of het nu wel of niet scherp is. Ik hoop dat het niets is, het word een ramp als die moet gemaakt worden want dan kan ik niet fotograferen. En ik weet niet of er vervangobjectieven worden voorzien door bijvoorbeeld Focilux. O jee o jee… :-s

8 gedachtes over “Lens kapot?

  1. is dat geen 3.5 tot 5.6 lens ofzo? mss nu kijken voor een vervanger, een betere lens? een 17-55 van tamron ofzo, of een tokina 12-24 van tokina en een uber cheape 50 mm 1.8 lens ofzo?

  2. Op welk diafragma fotografeerde je? Het maximale diafragma van je objectief bijv, F/22 kan nl onscherper lijken dan op F/16. Verschijnsel dat verklaart kan worden, maar dan heb ik meer dan enkele lijntjes nodig.

  3. Zijn de Tamron lenzen beter dan die van Canon zelf? Ik dacht van niet. Het is een 4.0 tot 22.

    De foto’s zijn echt heel onscherp. Misschien ken je het verschijnsel als de autofocus geen punt vind om op scherp te stellen dat het heel de tijd heen en weer draait (wat een omschrijving…). Dan weet ik dat ik geen scherp beeld ga krijgen maar nu merk ik het niet eens.

    Ik ga er dit weekend eens op letten en een verklaring proberen te vinden.

  4. Het blijft een mysterie. Zeker is dat het probleem bij het objectief zelf ligt. Met andere lenzen op de body is er geen probleem. Ik ga het gewoon een beetje negeren en als ik inzoom stel ik wel handmatig scherp. Over het algemeen ga ik ook gewoon dichter staan i.p.v. in te zoomen.

Geef een reactie

