Yeondoo Jung

fotografie, Fotonieuws, Zonder categorie

Klikkend van de ene blog naar de andere ontdek je altijd wel iets nieuws. Alleen ben ik met al dat geklik steeds de blog kwijt van waar ik het haalde (waarvoor mijn excuses aan desbetreffende).

Yeondoo Jung is een Koreaanse photo artist die encseneringen maakt waarvoor hij goed heeft gekeken naar theater- en filmsets. Dat wil hij ook niet verbergen. Zijn Locations zijn surreeële tafereeltjes, voor Wonderland baseert hij zich op kindertekeningen en aan zijn behangpapier gingen heuse dansavonden met studiobelichting vooraf.

Over dit beeld hoop ik een essay van vijf pagina’s neer te pennen, ter gelegenheid van mijn keuzevak. Ik wacht nog op een maga-inspiratieboost.

 

5 gedachtes over “Yeondoo Jung

  1. wow! superbeeld…bedankt voor de tip!
    heel filmisch, doet me denken aan philip llorca di corcia (of hoe je het ook schrijft) en aan een andere fotograaf die volledige ensceringen maakt / filmsetachtig…z’n naam ontsnapt, maar als ik nog eens in de boekenwinkel ben zoek ik het op!

  2. Philip-Lorca diCorcia:) Ja het heeft ook die gemaaktheid. Toch komt dit eerder uit de realiteit. Het surreeële aspect ontbreekt er wat aan. Wat het daarom niet minder goed maakt maar het onderscheid zich er daardoor wel van.

Geef een reactie

