Grote dag

eindwerk, fotografie

Morgen is het dan weer zo ver: jury. Het lijkt alsof ze met z’n vijven gezellig over leven en dood gaan beslissen. *Knal*, kop er af, weg ermee…

Natuurijk, als we even redelijke studenten zijn, weten we dat het er zo niet aan toe gaat. Het is een zware taak om er een ja of een nee op te plakken. Toch is de schrik om zonder kop terug buiten te gaan nog aanwezig.

Het was me een jaartje wel. De eerste vijf weken ziek en dan half april kreupel, en ergens daar tussenin al half afgeschoten op de eerste jury. Maar goed, als ik mij op lastige vragen voorbereid komt Wat zijn je sterke punten? en dan kan ik zeker zeggen “Mijn doorzettingsvermogen”. De zwakke, daar beginnen we niet aan. Nu nog niet, eerst pep-talk. You can do it Eveline! Jaja.

Aan al mijn lotgenoten: veel succes gewenst!

(Aan Dieter en Bert: vraag die duivel maar om wat extra kaarsjes te branden daar.)

8 gedachtes over “Grote dag

  1. Tip. Denk toch maar op voorhand eens aan je “zwakke” punten. Kan je (klinkt vreemd) redelijk goed mee voor de dag komen. Niet alleen door er vlot op ’t kunnen antwoorden, maar ook door een verborgen positieve eigenschap te geven. “Pietje precies” wordt “oog voor detail”, “koppig” wordt “doorzettingsvermogen”, …

  2. Mijn kop staat er nog op, dat is al veel. De commentaar op mijn autonoom werk was: te weinig diepgang, te braaf. Mijn fictieve documentaire -gebaseerd op de diefstal van de Rechtvaardige Rechters- was goed en van de rest is nog maar weinig gezegd. De jury kan zich nu nog een heel weekend over onze foto’s buigen en gezellig redetwisten. Ik schat mijn kansen fifty-fifty, zo kan ik de doemdenker in mij hopelijk wel sussen tot 1 juli.

Geef een reactie

