Nog 7 keer slapen

Cultuur, fotografie, Op reis

En dan zit ik eindelijk op het vliegtuig richting kangoeroeland. Het heeft lang geduurd voor alles in orde was. Eerst was de vertrekdatum een probleem, dan was ik plots invalide en toen was de tour volgeboekt. Als nu mijn elektronisch visum nog zegt dat ik geboren ben op 1 april 1988 in plaats van 1 april 2008, zoals het er nu op staat dan kan ik gerust zijn.

Allemaal heel spannend en heel leuk, alleen dat inpakken is minder. Als je naar het zonnige zuiden gaat weet je wat mee te nemen: niet veel. Maar Australië is groot en kent dus wel wat temperatuursverschillen. Winterjas? Shorts? In totaal mag ik maar 20 kg mee hebben. Veel schoenen thuis laten…zucht.

Mijn fotomateriaal moet in mijn handbagage passen. Nu twijfel ik of ik mijn analoog materiaal ook mee zou nemen. Filmpjes zouden problemen geven aan de douane. Als ze door de controle met x-rays gaan worden ze belicht, minimaal wel, maar hoe minimaal? Bovendien weegt mijn camera nogal veel. Aan de andere kant heb ik een aantel toffe lenzen voor analoge fotografie en wil ik daarmee wat meer proberen.

En dan die laptop. Hij is klein en weegt amper 1,5kg maar ik kan hem niet 24/24h bij mij hebben. Is het te riskeren hem achter laten in de kamer? De accomodatie gaat van tent, logde, cruise tot hotel, resort. Toch wil ik het thuisfront op de hoogte houden van mijn belevenissen via deze blog en mijn foto’s kunnen bekijken op een iets groter scherm dan dat van mijn camera.

Alleszins, dit wordt me een avontuur. In ‘de boekjes’ lees ik dat veel bezoekers het er zo naar hun zin hebben dat ze niet meer terug komen…

4 gedachtes over “Nog 7 keer slapen

  1. Ah zo. En dan treedt de stadgenote nog eens in mijn voeten ook!! Heb er zelf 5 maanden gebackpackt… dus als je graag nog tips wil of enige andere uitleg, laat het me weten.
    Voor de rest wens ik je een onvergetelijk avontuur toe! It’s an experience of a lifetime, really!
    Groetjes

  2. Betreffende de laptop: thuis laten. Ik neem die nooit mee en dat is een enorm gemak om die zorg ook al achter je te kunnen laten. Als je de essentie van je reis bekijkt, is de laptop op dat vlak een puur luxegegeven met een te grote waarde.

    En iets kwijtspelen waar je in eerste plaats ook zonder kon, is nooit leuk en maakt het extra zonde. En het verneukt je reis, overigens.

Geef een reactie

