CMO

Zonder categorie

Na het fotografengebeuren gooi ik het over een andere boeg. Na vier jaar ga ik terug naar wat ik als groentje, net uit het middelbaar van plan was te gaan studeren: Grafische Vormgeving. Gelukkig is het Vlaamse onderwijssysteem voorlopig nog zodanig georganiseerd dat ze een mens geen twee keer alle niets-ter-zake-doende vakken laten volgen en dus het principe Studieduurverkorting in het leven riepen.

Gelukkig heb ik in de tussentijd ook gehoord van een ietsie pietsie afgelegen gehucht genaamd Mariakerke en hoef dus het ‘ik ben kunstenaar’-gedoe niet te ondergaan. Hier worden namelijk vakken gegeven die een mens klaarstomen om van idee tot afgewerkt product alles zelf in handen te houden.

Gedurende twee jaar worden alle vakken samengepropt in een druk lessenrooster -waarvan de maandag al geheel lesvrij is- waarna ik mezelf Cross Media Designer/Fotograaf mag noemen🙂. Ha! Als dàt geen jobmogelijkheden zal opleveren!

Waarschijnlijk zult u hier zeer zeker een kleine kans hebben om geregeld op regelmatige basis een post te vinden over allerlei zaken, nuttig- en onbenulligheden, bij elkaar gesprokkeld hetzij vervaardigd door mezelf!

Geniet ervan!

5 gedachtes over “CMO

  1. Heb ik ook in 2 jaar gedaan. Is met momenten wel véél werk. In het algemeen blijven de grafische vakken met veel opdrachten over en heb je minder studeerwerk.

    Veel succes er mee!

  2. Hmm, nog altijd even positief over de school? Ik zit er nu voor mijn hoofdvak GV4 van laatste jaar, en ik zal zo ongelofelijk blij zijn als ik daar weg ben. Rotschool🙂

  3. Tja als ik het zo terug lees denk ik ‘Alle begin is mooi’ en er beginnen gaten in te vallen. Althans er zijn al snel een aantal gaten in gevallen. Maar in tegenstelling tot wat sommige klasgenoten zullen beweren vindt ik het toch een goeie school. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik binnen anderhalf jaar ook effectief een kans heb om een degelijke job te vinden, wat ik met fotografie op het KASK en op KdG al na dag twee niet meer had.

Geef een reactie

